Hoe voorkom je pijn in je kuiten door hoge hakken – met een simpele yoga-oefening?

Hoge hakken.

Hoe hoger hoe beter.

Tot je ze uittrekt.

Zere enkels, een stekende pijn aan de bal van je voet, kramperige achillespees en een moe gevoel in je benen.

Maar..

Wist je dat een simpele yoga-oefening voor je voeten dé oplossing is?

Ja, je hoort het goed: voetyoga.

Hier is een korte oefening die je kuiten en achillespees versterkt en de spanning rond je enkels en bal van de voet wegneemt.

Dus: nooit meer pijn in je kuiten.

Bovendien is het een goeie balansoefening. Handig als je wiebelt op hele hoge hakken.

Doe de oefening, als het even kan, meteen als je je hakken uittrekt.

Het vraagt wel iets van je concentratie dus kom je aangeschoten terug van een feestje; wacht dan tot de volgende dag.

Goed.

Gooi je hakken maar aan de kant. We gaan beginnen.

1. Zet je voeten naast elkaar op heupbreedte. Adem in door je neus en til je armen zijwaarts. Je handpalmen wijzen naar beneden.

2. Kijk naar een vast punt en richt je lichaam rustig op. Je staat nu op de bal van je voeten. Let op: niet op je tenen staan.

3. Richt je lichaam nog wat hoger. Maak de afstand tussen je hielen en de grond zo groot mogelijk. Blijf kijken naar het punt wat je gekozen hebt; zo raak je niet uit evenwicht.

4. Buig langzaam door je knieën maar hou je hielen van de grond. Zak zo diep mogelijk tot je billen je voeten aanraken.

5. Adem 5 keer diep in en uit.

6. Kom langzaam overeind en zet je voeten terug op de grond. Trek je schouders naar achteren, borst vooruit.

Well Done!

Zo, en nu kun jij óók de Stilettorun rennen zonder pijn in je kuiten.

Wil je meer weten over lopen zonder pijn door hoge hakken? Footlogics heeft High Heel Comfort inlegzooltjes speciaal ontwikkeld voor hoge hakken.