Hier vind je de meest gestelde vragen over Footlogics

We hebben een verdeling gemaakt naar algemene vragen, het gebruik van Footlogics inlegzolen en vragen over onze service en garantie. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer informatie, neem dan gerust contact met ons op.

Algemene vragen

Elke voet is anders. Moeten inlegzooltjes bij voetklachten niet aangemeten worden?
dropdown

Elke voet is anders, dat klopt. Toch hoeven Footlogics niet aangemeten te worden. De podoloog maakt namelijk, bij veelvoorkomende voetklachten als hielspoor en pijn aan de bal van je voet, vrijwel dezelfde aanpassingen in zijn of haar aangemeten zooltje als in Footlogics verwerkt zijn. Deze aanpassingen zijn bij ‘ normale’ voetklachten universeel.

Wat is het verschil tussen Footlogics en een aangemeten zool?
dropdown

Aangemeten inlegzolen zijn uitsluitend verkrijgbaar via de podoloog of podotherapeut. Deze zolen zijn voor mensen met ernstige en specifieke voetklachten. Bij veelvoorkomende voetklachten als overpronatie, supinatie, hielspoor en pijn aan de bal van de voet kunt u Footlogics gebruiken. Footlogics zijn zijn zogenaamde ‘pre-made’ inlays: niet gemaakt naar de persoonlijke vorm van de voeten en meestal niet zo hard als een aangemeten zool.

Moet ik een grotere maat schoenen kopen?
dropdown

Nee, dat is niet nodig. De volle lengte Comfortzool vervangt het originele voetbed. De Casual loopt met de voetboog mee naar 0%. Uw voeten behouden dus alle ruimte in de schoenen.

Hoe lang kan ik Footlogics gebruiken?
dropdown

Bij normaal en dagelijks gebruik gaan Footlogics inlegzolen ongeveer een jaar mee. Na deze periode is het raadzaam de zolen te vervangen om verzekerd te blijven van optimale ondersteuning. Bij intensieve sportbeoefening bevelen we het aan de zolen na ongeveer 10 maanden te vervangen.

Wat is het grote verschil tussen Footlogics en gelzooltjes?
dropdown

Gelzooltjes lijken dé oplossing voor pijnlijke en vermoeide voeten. Lekker zacht soepel en flexibel. En dat is precies het probleem. Gelzooltjes hebben geen enkel corrigerend effect. Hier lees je er meer over..

Waar zijn de zolen van gemaakt?
dropdown

Footlogics zijn gemaakt van PU rubber. Dit is een duurzame rubbersoort ook wel ‘geheugenrubber’ genoemd. PU is schokdempend en veerkrachtig maar is stevig genoeg om perfecte ondersteuning te bieden. PU rubber is tegelijkertijd flexibel waardoor het een comfortabel en natuurlijk draaggevoel geeft.

Het gebruik van Footlogics

Passen Footlogics in al mijn schoenen?
dropdown

Ja, voor elk type schoen is er een passende Footlogics! Voor normale schoenen en laarzen met uitneembaar voetbed kiest u de Comfort. In smalle schoenen (met een plat en dun voetbed) als collegeschoenen, sneakers, moccasins en ballerina’s kiest u de 3/4 Casual.

Alle volle lengte inlegzooltjes zijn eenvoudig in te korten. Dat kan op twee manieren:

  1. Knip met een schaar langs één van de lijntjes onderop de zool.
  2. Leg het voetbed van de schoenen waar u de zooltjes in wilt gebruiken tegen de Footlogics aan en knip op maat. Klik hier voor het instructiefilmpje..
Ik heb een overgangsmaat. Welke maat is geschikt voor mij?
dropdown

De werking van onze inlegzolen is onder andere gebaseerd op het bieden van ondersteuning in de holte van de voet. Heeft u een overgangsmaat (37,5-40,5-43,5-46,5) kijk dan even naar de lengte van de tenen: zijn de tenen in verhouding vrij lang, kies dan voor de kleinere maat. Zijn de tenen in verhouding juist kort, kies dan voor de grotere maat. Vanzelfsprekend kunt u de zolen kosteloos ruilen als u de verkeerde maat heeft gekozen.

Wanneer u uw bestelling ontvangt kunt u de maat controleren door de inlegzolen op de grond te leggen en er op te gaan staan. Voelt u de ondersteuning precies in de holte van uw voet? Dan heeft u de juiste maat! Wanneer de verhoging te veel naar de bal van uw voet neigt, of juist naar de hiel, dan heeft u een andere maat nodig.

TIP! Heeft u een hoge wreef in combinatie met een overgangsmaat? Kies dan in eerste instantie voor de kleinere maat. U kunt altijd kosteloos ruilen.

TIP! De Footlogics Comfort is eenvoudig op maat bij te knippen. Knip gerust! Onze 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie blijft gewoon geldig.

Moet ik wennen aan de zolen?
dropdown

Het kan heel goed zijn dat de zooltjes meteen lekker zitten en de klachten direct of na enkele dagen al verdwijnen. Heeft u erg doorgezakte voeten of bent u niet gewend aan het gebruik van inlegzooltjes, dan kan het eventjes duren voor u effect voelt. In principe moet u na een maand resultaat merken

Hoe kan ik de zolen reinigen?
dropdown

De zooltjes kunnen het beste gereinigd worden met een lauwwarme, vochtige doek: niet laten weken. Laat de vochtige zooltjes drogen aan de lucht. Footlogics inlegzolen kunnen niet in de wasmachine en niet in de droger.

Kan ik de Casual en Comfort inlegzool in verschillende schoenen gebruiken?
dropdown

Ja, dat kan. Footlogics Comfort en Casual worden niet geplakt in de schoenen en kunnen eenvoudig worden overgezet.

Kan ik de HighHeelComfort in verschillende hoge hakken gebruiken?
dropdown

Ja, dat kan maar ga voorzichtig te werk! Om schuiven te voorkomen dienen de HighHeelComforts in de schoenen geplakt te worden. Trek de zooltjes voorzichtig los van het voetbed en plak deze met de extra bijgevoegde adhesieven in een ander paar schoenen.

Ik heb maar aan 1 voet pijn! Kan ik ook 1 zool kopen?
dropdown

We raden je aan om beide zooltjes te gebruiken, ook als je maar aan 1 voet klachten hebt. Daarmee voorkom je disbalans in de heupen wat lage rugpijn kan geven. Het kan geen kwaad, Footlogics lopen gewoon lekker. Ook als je helemaal geen klachten hebt 🙂

Ik heb geen klachten, kan ik de zooltjes dan ook gebruiken?
dropdown

Ja, dat kan! Footlogics lopen gewoon lekker.

Worden Footlogics vergoed door mijn ziektekostenverzekering?
dropdown

Ja, Footlogics kunnen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Informeer hiervoor bij uw zorgverzekeraar. Sommige maatschappijen wensen een aangepaste factuur met extra informatie over het type inlegzool, uw geboortedatum of klacht-indicatie omschrijving. Laat ons dit gerust weten, we voegen aanvullende informatie graag toe voor u. Worden uw zooltjes niet vergoed? Dan kunt u met een ‘Coulanceverklaring’ een verzoek indien om toch in aanmerking te komen voor (gedeeltelijke) vergoeding van de aanschafkosten.

Service, garantie, herroepingsrecht en retourneren

Wat is Wettelijke Garantie en hoe werkt jullie 30-dagen-niet-tevreden-geld-terug-garantie?
dropdown

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
U heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen uw zooltjes te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van uw bestelling. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om uw bestelling terug te zenden.  De inlegzolen moeten gebruikt of ongebruikt maar  indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Retourneren is gratis via PostNL als u gebruikmaakt van ons antwoordnummer 39218, 1090VC, Amsterdam. Natuurlijk kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten voor u.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening van Footlogics. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. Dit formulier vindt u op de pagina met de Algemene Voorwaarden

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt de zooltjes 30 dagen uitproberen. Voldoen ze niet aan uw verwachting dan kunt u uw aankoop terugsturen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

RETOURADRES

FOOTLOGICS, Antwoordnummer 39218, 1090 VC, Amsterdam

Hoe werkt het herroepingsrecht?
dropdown

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. We hebben een speciale pagina gemaakt gemaakt waar u uitgebreid kunt lezen hoe uw herroepingsrecht precies werkt. U vindt de pagina hier..

Ik heb geknipt aan de zolen. Heb ik nog garantie?
dropdown

Ja, u heeft gewoon garantie. Soms is het nodig om de zooltjes op maat te knippen. Doe dat gerust.

Ik wil mijn zolen ruilen. Hoe werkt dat?
dropdown

Mocht een artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze zonder bijkomende kosten geruild of geretourneerd worden. In dat geval kunt u het retourformulier invullen dat bij uw bestelling zit. Stuur dit mee met het product dat u terugzendt. Bij ruilbestellingen rekent Footlogics geen verzendkosten.

Heeft u een nieuw of extra exemplaar nodig van het retourformulier? Hier kunt u het Footlogics Retourformulier downloaden: Retourformulier Footlogics

Ik ben mijn retourformulier kwijt. Wat doe ik nu?
dropdown

Heeft u een nieuw of extra exemplaar nodig van het retourformulier? Retourformulier Footlogics voor een nieuw exemplaar..

Ik heb mijn zolen retour gestuurd. En nu?
dropdown

Zodra wij uw retour terug ontvangen hebben ontvangt u hiervan per mail een bevestiging. Het volledige aankoopbedrag wordt vervolgens binnen vijf dagen teruggeboekt naar uw rekening.

In welke landen bezorgen wij?
dropdown

Wij bezorgen Footlogics inlegzolen in heel Europa. Woont u buiten Europa en wilt u graag Footlogics bestellen? Neem contact op met onze klantenservice: info@footlogics.nl of 036 5260 888 voor de mogelijkheden en verzendkosten.

Bestellen en Afrekenen

Hoe plaats ik een bestelling?
dropdown

Bestellen bij footlogics.nl is eenvoudig; volg onderstaande stappen.

– Plaats je gekozen artikel(en) in het winkelmandje
– Controleer je bestelling als je klaar bent met winkelen
– Klik op de knop ‘bestellen en afrekenen’.
– Log in op je account of bestel als gast zonder te registreren
– Controleer je persoonlijke gegevens en wijzig het afleveradres als je dat wilt.
– Kloppen al je gegevens? Ga dan verder naar betaalmethodes.
– Kies jouw favoriete manier van betalen en klik op ‘betalen’ om je bestelling te plaatsen

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Ik heb een foutje gemaakt bij bestellen, hoe los ik dat op?
dropdown

Als je je bestelling nog niet geplaatst en betaald heb kun je eenvoudig met de ‘terugbutton’ je adresgegevens of productkeuze en aantal aanpassen. Heb je je bestelling al geplaatst en betaald? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op; als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen wij je invoer nog corrigeren.

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?
dropdown

We bieden de volgende betaalmethoden:

– iDEAL, veilig online betalen via je eigen bank (ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers). We rekenen geen extra kosten aan een betaling met iDeal;

– Creditcard; we accepteren EuroCard/MasterCard en Visa. Er zijn geen extra kosten verbonden aan een betaling met creditcard, alleen de kosten die jouw creditmaatschappij in rekening brengt;

– PayPal met kopersbescherming, ook hier rekenen we geen extra kosten.

– Vooraf overmaken. Bij het betalen kan je kiezen voor vooruitbetalen. Nadat je bestelling is geplaatst ontvang je een orderbevestiging per e-mail. In deze orderbevestiging staan al onze bankgegevens waarnaar je de betaling kan overmaken. Zodra we je vooruitbetaling hebben ontvangen krijg je een e-mail als bevestiging.

De betalingen die bij ons binnenkomen worden dagelijks bijgewerkt. Dit gebeurt rond 13:00 uur. In de regel duurt een overboeking 1 tot 3 werkdagen vanuit Nederland. Betalingen vanuit Belgie en Duitsland kunnen tot 5 werkdagen duren. Meteen als we je betaling ontvangen gaan je zooltjes ook dezelfde dag de deur nog uit.

– Bancontact/Mister Cash voor onze Belgische klanten en Giropay en Sofort voor onze Duitse klanten

betaalmethoden zolen-trans

Overboeken

Zijn jullie betaalmogelijkheden gratis?
dropdown

Alle betaalmethodes zijn gratis behalve Achteraf Betalen. Als je voor deze optie kiest reken je je pakje af bij de koerier. Omdat we op afspraak met koeriersdiensten werken zijn we genoodzaakt voor Achteraf Betalen € 12,50 rekenen[/toggle]

Zijn alle prijzen in- of exclusief BTW?
dropdown

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Verzenden en verzendkosten

Hoe snel kan ik mijn bestelling in huis verwachten?
dropdown

Als je op werkdagen vóór 16.00 uur een bestelling plaatst en betaalt zorgen wij ervoor dat je zooltjes diezelfde dag nog verzonden worden. Je kunt je zooltjes dus al binnen 24 uur in huis verwachten. Óók als je in België woont..

De verzendkosten binnen Nederland zijn E 2,50 per paar. Als 2 of meer paar zooltjes bestelt hoef je geen verzendkosten te betalen :). Als 2 of meer paar zooltjes bestelt hoef je geen verzendkosten te betalen 🙂

Hoe ontvang ik mijn bestelling?
dropdown

Als je bestelling geplaatst is ontvang je van ons per mail een ontvangstbevestiging.
Heb je onze mail niet ontvangen? Controlleer het spamfilter en hengel de mail eruit. Zit hij daar ook niet in? Neem dan eventjes contact met ons op.

Wil je geen enkele statusupdate missen? Voeg info@footlogics.nl dan toe aan je vertrouwde contactpersonen.

We versturen al onze pakjes met PostNL
En meteen als je pakje verzonden is krijg je van ons een verzendbevestiging.

PostNL houdt je via mail en de PostNL App, als je die geinstalleerd hebt, op de hoogte van de status met een unieke trackingcode.
We maken zoveel mogelijk gebruik van PostNL brievenbuspakje om je bestelling te versturen. Je hoeft dus niet thuis te zijn als je zooltjes bezorgd worden, je vindt je pakje gewoon op de mat! Bestellingen die we niet als brievenbuspakje kunnen versturen gaan mee met PostNL Pakketservice en worden aangeboden bij de deur. Als je niet thuis bent dan probeert de bezorger je pakje bij de buren af te leveren. Lukt dat niet dan gaat je pakketje je mee naar het dichtstbijzijnde servicepunt waar je je zooltjes op het moment dat het je uitkomt kunt ophalen. Als je zooltjes voor je klaarliggen op het servicepunt ontvang je daarvan een mail of bericht in de app van PostNL.

En zo zit het voor Belgie en Duitsland

Voor België en Duitsland geldt: als je op een werkdag (maandag t/m vrijdag) voor 16.00 hebt besteld en je betaling is ontvangen, wordt je bestelling dezelfde dag verzonden als pakketje via PostNL Pakketservice. Als het pakket niet bij de eerste poging niet kon worden bezorgd, dan krijg je een niet-thuis briefje in de brievenbus en een e-mail waarmee het pakket via track en trace verder gevolgd kan worden. Het pakket gaat daarna naar een PostNL-servicepunt of afhaalpunt waar je het in principe vanaf de volgende dag kan ophalen.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook jullie zooltjes bestellen?
dropdown

Ja hoor, Footlogics bezorgt je bestelling door heel Europa. We werken hiervoor al jaren samen met PostNL. Zo weet je dat je pakje altijd veilig en snel aankomt. POSTNL houd je tussentijds op de hoogte van de bezorging van je bestelling. Wel zo handig

Wat zijn de verzendkosten?
dropdown

De verzendkosten binnen Nederland zijn E 2,50 per paar. Als 2 of meer paar zooltjes bestelt betaal je geen verzendkosten. :). Verzenden naar Belgie is E 5,95. Voor de landen buiten Nederland en Belgie gelden verschillende tarieven. Informeer voor de juiste tarieven bij onze klantenservice.

Klachtbehandeling

Ik heb een klacht, wat kan ik doen
dropdown

Wij zijn blij als jij het bent 🙂

Service, garantie en klantvriendelijkheid staan hoog bij ons in het vaandel en het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over je Footlogics zooltjes of onze dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Laat het ons dan zeker weten!

Heb je een klacht dan kun je die bij ons indienen via de afdeling klantcontact. Op deze pagina vindt je alle informatie over onze klachtenprocedure.

We vragen je vriendelijk om je klacht aan onze afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact bekijken de klacht en we doen onze uiterste best naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
FOOTLOGICS Europe
Markerkant 13 3 J
1314AL
Almere

info@footlogics.nl
036 5260 888

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij behandelen en beantwoorden je klacht zo snel mogelijk. Je krijgt in ieder geval binnen 2 dagen na ontvangst van je bericht antwoord van ons. Als het meer tijd nodig heeft, dan stellen wij je hiervan op de hoogte.

Als je dit niet op prijs stelt of niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling Bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Footlogics bij is aangesloten of deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).”.

Op deze pagina kun je onze klachtenprocedure  ook vinden.

We wensen je veel loopplezier.

Betaalmogelijkheden
Webshop keurmerk logo Thuiswinkel Waarborg logo Avg ok logo
[]