F.A.Q.

Hier vind je de meest gestelde vragen over Footlogics

We hebben een verdeling gemaakt naar algemene vragen, het gebruik van Footlogics inlegzolen en vragen over onze service en garantie. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer informatie, neem dan gerust contact met ons op.


Algemene vragen

Elke voet is anders. Moeten inlegzooltjes bij voetklachten niet aangemeten worden?

Elke voet is anders, dat klopt. Toch hoeven Footlogics niet aangemeten te worden. De podoloog maakt namelijk, bij veelvoorkomende voetklachten als hielspoor en pijn aan de bal van je voet, vrijwel dezelfde aanpassingen in zijn of haar aangemeten zooltje als in Footlogics verwerkt zijn. Deze aanpassingen zijn bij ‘ normale’ voetklachten universeel.

Wat is het verschil tussen Footlogics en een aangemeten zool?

Aangemeten inlegzolen zijn uitsluitend verkrijgbaar via de podoloog of podotherapeut. Deze zolen zijn voor mensen met ernstige en specifieke voetklachten. Bij veelvoorkomende voetklachten als overpronatie, supinatie, hielspoor en pijn aan de bal van de voet kunt u Footlogics gebruiken. Footlogics zijn zijn zogenaamde ‘pre-made’ inlays: niet gemaakt naar de persoonlijke vorm van de voeten en niet zo hard als een aangemeten zool.

Moet ik een grotere maat schoenen kopen?

Nee, dat is niet nodig. De volle lengte Comfortzool vervangt het originele voetbed. De Casual loopt aan de voorkant af naar 0%. Uw voeten behouden dus alle ruimte in de schoenen.

Hoe lang kan ik Footlogics gebruiken?

Bij normaal en dagelijks gebruik gaan Footlogics inlegzolen ongeveer een jaar mee. Na deze periode is het raadzaam de zolen te vervangen om verzekerd te blijven van optimale ondersteuning. Bij intensieve sportbeoefening bevelen we het aan de zolen na ongeveer 10 maanden te vervangen.

Wat is het grote verschil tussen Footlogics en gelzooltjes?

Gelzooltjes lijken dé oplossing voor pijnlijke en vermoeide voeten. Lekker zacht soepel en flexible. En dat is precies het probleem. Gelzooltjes hebben geen enkel corrigerend effect. Hier lees je er meer over..

Waar zijn de zolen van gemaakt?

Footlogics zijn gemaakt van E.V.A. Dit is een duurzame rubbersoort ook wel ‘geheugenrubber’ genoemd. E.V.A. is schokdempend en vormt zich naar de voeten maar is stevig genoeg om perfecte ondersteuning te bieden. Het rubber is tegelijkertijd flexibel waardoor het een comfortabel en en natuurlijk gevoel geeft.

Het gebruik van Footlogics

Passen Footlogics in al mijn schoenen?

Ja, voor elk type schoen is er een passende Footlogics! Voor normale schoenen en laarzen met uitneembaar voetbed kiest u de Comfort. In smalle schoenen (met een plat en dun voetbed) als collegeschoenen, sneakers, moccasins en ballerina’s kiest u de 3/4 Casual.

Alle volle lengte inlegzooltjes zijn eenvoudig in te korten. Dat kan op twee manieren:

  1. Knip met een schaar langs één van de lijntjes onderop de zool.
  2. Leg het voetbed van de schoenen waar u de zooltjes in wilt gebruiken tegen de Footlogics aan en knip op maat. Klik hier voor het instructiefilmpje..
Ik heb een overgangsmaat. Welke maat is geschikt voor mij?

De werking van onze inlegzolen is onder andere gebaseerd op het bieden van ondersteuning in de holte van de voet. Heeft u een overgangsmaat (37,5-40,5-43,5-46,5) kijk dan even naar de lengte van de tenen: zijn de tenen in verhouding vrij lang, kies dan voor de kleinere maat. Zijn de tenen in verhouding juist kort, kies dan voor de grotere maat. Vanzelfsprekend kunt u de zolen kosteloos ruilen als u de verkeerde maat heeft gekozen.

Wanneer u uw bestelling ontvangt kunt u de maat controleren door de inlegzolen op de grond te leggen en er op te gaan staan. Voelt u de ondersteuning precies in de holte van uw voet? Dan heeft u de juiste maat! Wanneer de verhoging te veel naar de bal van uw voet neigt, of juist naar de hiel, dan heeft u een andere maat nodig.

TIP! Heeft u een hoge wreef in combinatie met een overgangsmaat? Kies dan in eerste instantie voor de kleinere maat. U kunt altijd kosteloos ruilen.

TIP! De Footlogics Comfort is eenvoudig op maat bij te knippen. Knip gerust! Onze 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie blijft gewoon geldig.

Moet ik wennen aan de zolen?

Het kan heel goed zijn dat de zooltjes meteen lekker zitten en de klachten direct of na enkele dagen al verdwijnen. Heeft u erg doorgezakte voeten of bent u niet gewend aan het gebruik van inlegzooltjes, dan kan het eventjes duren voor u effect voelt. In principe moet u na een maand resultaat merken

Hoe kan ik de zolen reinigen?

De zooltjes kunnen het beste gereinigd worden met een lauwwarme, vochtige doek: niet laten weken. Laat de vochtige zooltjes drogen aan de lucht. Footlogics inlegzolen kunnen niet in de wasmachine en niet in de droger.

Kan ik de Casual en Comfort inlegzool in verschillende schoenen gebruiken?

Ja, dat kan. Footlogics Comfort en Casual worden niet geplakt in de schoenen en kunnen eenvoudig worden overgezet.

Kan ik de HighHeelComfort in verschillende hoge hakken gebruiken?

Ja, dat kan maar ga voorzichtig te werk! Om schuiven te voorkomen dienen de HighHeelComforts in de schoenen geplakt te worden. Trek de zooltjes voorzichtig los van het voetbed en plak deze met de extra bijgevoegde adhesieven in een ander paar schoenen.

Ik heb maar aan 1 voet pijn! Kan ik ook 1 zool kopen?

We raden je aan om beide zooltjes te gebruiken, ook als je maar aan 1 voet klachten hebt. Daarmee voorkom je disbalans in de heupen wat lage rugpijn kan geven. Het kan geen kwaad, Footlogics lopen gewoon lekker. Ook als je helemaal geen klachten hebt 🙂

Ik heb geen klachten, kan ik de zooltjes dan ook gebruiken?

Ja, dat kan! Footlogics lopen gewoon lekker.

Worden Footlogics vergoed door mijn ziektekostenverzekering?

Ja, Footlogics worden vaak vergoed vanuit de basis- of aanvullende verzekering. Informeer hiervoor bij uw zorgverzekeraar. Sommige maatschappijen wensen een aangepaste factuur met extra informatie over het type inlegzool, uw geboortedatum of klacht-indicatiecode. Laat ons dit gerust weten, we voegen aanvullende informatie graag toe voor u. Worden uw zooltjes niet vergoed? Dan kunt u met een ‘Coulanceverklaring’ een verzoek indien om toch in aanmerking te komen voor (gedeeltelijke) vergoeding van de aanschafkosten.

Service, garantie en retour

Hoe werkt de 30-dagen-niet-tevreden-geld-terug-garantie?

U heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen uw zooltjes te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van uw bestelling. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om uw bestelling terug te zenden.  De inlegzolen moeten gebruikt of ongebruikt maar  indien mogelijk, in de originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor rekening van Footlogics. Wij crediteren het bedrag binnen 14 dagen.Dit is de wettelijke termijn, we crediteren altijd binnen 5 dagen nadat wij uw retour hebben ontvangen. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier. Dit formulier vindt u op de pagina met de Algemene Voorwaarden .

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt de zooltjes 30 dagen uitproberen. Voldoen ze niet aan uw verwachting dan kunt u uw aankoop terugsturen. U krijgt het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug. Dus ook de verzendkosten.

Ik heb geknipt aan de zolen. Heb ik nog garantie?

Ja, u heeft gewoon garantie. Soms is het nodig om de zooltjes op maat te knippen. Doe dat gerust.

Ik wil mijn zolen ruilen. Hoe werkt dat?

Mocht een artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze zonder bijkomende kosten geruild of geretourneerd worden. In dat geval kunt u het retourformulier invullen dat bij uw bestelling zit. Stuur dit mee met het product dat u terugzendt. Bij ruilbestellingen rekent Footlogics geen verzendkosten.

Heeft u een nieuw of extra exemplaar nodig van het retourformulier?

Klik op de link hieronder.

Retourformulier

Ik ben mijn retourformulier kwijt. Wat doe ik nu?

Heeft u een nieuw of extra exemplaar nodig van het retourformulier?

Klik op de link hieronder.

Retourformulier

Ik heb mijn zolen retour gestuurd. En nu?

Zodra wij uw retour terug ontvangen hebben ontvangt u hiervan per mail een bevestiging. Het volledige aankoopbedrag wordt vervolgens binnen vijf dagen teruggeboekt  naar uw rekening.

In welke landen bezorgen wij?

Wij bezorgen Footlogics inlegzolen in heel Europa. Woont u buiten Europa en wilt u graag Footlogics bestellen? Neem contact op met onze klantenservice: info@footlogics.nl of +31 208201 888 voor de mogelijkheden en verzendkosten.

Betaalinformatie

Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?

Je kan je bestelling bij Footlogics op verschillende manieren veilig en snel afrekenen.

We bieden de volgende betaalmethodes:

betaalmethoden zolen-trans

Overboeken

Rembourszending

Zijn jullie betaalmogelijkheden gratis?

Alle betaalmethodes zijn gratis behalve Rembours. Als je voor deze optie kiest reken je je pakje af bij de postbezorger. We zijn genoodzaakt voor Rembours € 14,95 rekenen

Verzenden en verzendkosten

Hoe snel kan ik mijn bestelling in huis verwachten?

Als je op werkdagen vóór 16.00 uur een bestelling plaatst en betaalt zorgen wij ervoor dat je zooltjes diezelfde dag nog verzonden worden. Je kunt je zooltjes dus al binnen 24 uur in huis verwachten. Óók als je in België woont.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook jullie zooltjes bestellen?

Ja hoor, Footlogics bezorgt je bestelling door heel Europa. We werken hiervoor al jaren samen met DHL. Zo weet je dat je pakje altijd veilig en snel aankomt. DHL houd je tussentijds op de hoogte van de bezorging van je bestelling. Wel zo handig

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland hebben rekenen we E 2,50. Verzenden naar Belgie is E 4,95. Voor de landen buiten Nederland en Belgie gelden verschillende tarieven. Informeer gerust even bij onze klantenservice.

Klachtbehandeling

Ik heb een klacht, wat kan ik doen

Wij zijn blij als jij het bent 🙂

Service, garantie en klantvriendelijkheid staan hoog bij ons in het vaandel en het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Laat het ons dan zeker weten!

We vragen je vriendelijk om je klacht aan onze afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.Onze medewerkers van de afdeling klantcontact bekijken de klacht en we doen onze uiterste best naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

 

Onze gegevens:
FOOTlOGICS Europe
Markerkant 13 3 J
1314AL
Almere
info@footlogics.nl
036 5260 888
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij behandelen en beantwoorden je klacht zo snel mogelijk. Je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je bericht antwoord van ons. Als het meer tijd nodig heeft, dan stellen wij je hiervan op de hoogte.

 

Als je dit niet op prijs stelt, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling Bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Footlogics bij is aangesloten.

We wensen je veel loopplezier.

Terug naar boven